اخبار فوتبالی

پخش زنده فوتبال،ورزش 11،تحقیق ورزش فوتبال،ورزش فوتبال چیست

اخبار فوتبالی

پخش زنده فوتبال،ورزش 11،تحقیق ورزش فوتبال،ورزش فوتبال چیست

روغن آب صابون

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۲۹ ق.ظ

منبع : روغن آب صابون

روغن آب صابون

کاربردهای روغن آب صابون

در عملیات تراشکاری ، برش کاری ، ماشین کاری ، سنگ زنی و... به دلیل برخورد دو فلز و اصطکاک بین آنها حرات ایجاد می شود که این حرارت موجب سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار می شود در نتیجه استفاده از روغن حل شونده مانع این امر شده و به عنوان یک خنک کننده و روانکار استفاده می شود.
جهت استفاده در عملیات ماشین کاری، برش کاری، سنگ زنی و... که نیاز به روغن حل شونده روانکاری ، خنک کاری و ضد اکسیداسیون دارند.
آب صابون تراشکاری محصولی می باشد که در آب حل می شود ، این محصول یک نوع امولسیون روغن در آب می باشد که با ایجاد شرایط صابونی امور تراشکاری و برشکاری را راحتتر می نماید.
از کولانت تراش به عنوان خنک کننده حرارت ناشی از ماشین کاری استفاده می گردد.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.
در صنایع فلزکاری ، تراشکاری و برشکاری فلزات به دلیل برخورد و اصطکاک بین دو فلز ایجاد حرارت یک عاملی اصلی می باشد که باعث سوختن و از بین رفتن ابزار و قطعه کار شده و باید با استفاده از آب صابون تراشکاری می توان جلوی این امر را گرفت.

این روغن با استفاده از روغن پایه مرغوب ، افزودنی های امولوسیفایر ، مواد تثبیت کننده PH ، و دیگر افزودنی هایی نظیر مواد آنتی اکسیداسیون ( ضد زنگ ) ، آنتی فوم و مواد آنتی باکتریال تهیه گردیده که علاوه بر خاصیت خنک کنندگی و روان کاری با ایجاد پوشش مناسب برروی قطعه کار از بوجود آمدن پدیده اکسیداسیون ( زنگ زدگی ) جلوگیری به عمل آورده و در امر حفاظت از ماشین آلات صنعتی در برابر خوردگی موثر است.
از کولانت تراش و سنگ در صنایع سنگ زنی ، شیشه سازی ( به دلیل نداشتن خاصیت چسبندگی و چربی ) و ماشین کاری هایی که نیاز به دید در برخورد ابزار با قطعه کار را دارند استفاده می گردد.
امولسیفایر چیست ؟ : امولسیفایر ها موادی هستند که کشش بین سطحی را کاهش داده، در نتیجه انحلال مواد روغنی بهتر صورت می گیرد.
عموما آب صابون تراشکاری یا روغن Z1 پس از مدتی استفاده دچاره پدیده ریزش PH گردیده و رشد باکتری در داخل مخزن امولوسیون شروع خواهد شد که در این زمان با اضافه کردن مقدار مناسبی از محلول آنتی باکتریال و بالانس مجدد PH ، روند رشد باکتری و فساد محصول به تاخیر افتاده و امولوسیون یا همان روغن حل شونده عمر طولانی تری خواهد داشت.

مزایای روغن آب صابون

امولسیونی پایدار
قابلیت روان کنندگی عالی
خاصیت خنک کنندگی ( تحمل حرارتی بسیار بالا )
ضد خوردگی
خاصیت روان کنندگی عالی
خاصیت ممانعت از خوردگی
خاصیت خنک کنندگی بالا
تشکیل امولسیون پایدار
امولسیونی پایدار

شرکت صنایع شیمیایی دلفین در سال 1392 با هدف اجرای فرایندهای تولیدی و تامین ملزومات صنعتی در زمینه ماشینکاری فلزات ، تاسیس گردید و با کسب تجربه در این عرصه در سال 1394 تصمیم به تولید روانکارهای صنعتی مورد استفاده در صنعت فلزات را گرفت و با تاسیس مجموعه دلفین شیمی به عنوان زیر مجموعه شرکت بهین ابزار ، به کمک متخصصین شیمی ، موفق به تولید و عرضه محصول روغن Z1 با نام تجاری دلفین و اخذ گواهینامه های فنی ISO گردید. لازم به ذکر است که محصول روغن Z1 که با نام های دیگری ماننده : روغن حل شونده ، آب صابون تراشکاری ، کولانت تراش نیز خوانده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۱۴
postey postey

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی